Alo Randevu 0236 312 30 30

RAMAZAN BAYRAMINDA NASIL BESLENMELİYİZ ?


RAMAZAN BAYRAMINDA  NASIL BESLENMELİYİZ ?

RAMAZAN BAYRAMINDA NASIL BESLENMELİYİZ ?

                                         
     Oruç tutan veya tutmayan herkesin beslenme düzeninin etkilendiği ramazan ayını geride bırakmaktayız. Peki ramazan bayramında nasıl beslenmeliyiz?
     Yeterli ve dengeli beslenme sadece ramazan ayında değil, hayatımızın her döneminde sağlıklı olmak için dikkat etmemiz gereken çok önemli bir husustur. Oruç tutan kişiler, ramazan ayı boyunca değişen beslenme düzeninden (günde ortalama 17 saat aç ve susuz kalıp günün geri kalan 7 saatinde sahur-iftar şeklinde daha az sayıda öğün yaparak beslenme) normal beslenme düzenine geçerken bir takım problemler yaşamaktadırlar. Bunların başında hazımsızlık ve mide problemleri gelmektedir.
     Oruç tutma döneminin ardından kişilerde genellikle 1 aylık açlık dönemi sonrası ‘artık istediğimi, istediğim kadar yiyebilirim’ gibi bir eğilim olmaktadır. Oysa diğer aylarda olduğu gibi ramazan ayında da, sonrasında da yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat etmek gerekmektedir. Ramazan ayı boyunca oruç tutup sonrasında bütün besinlerden; özellikle bayram ziyaretlerinde şerbetli tatlı, çikolata ve şekerlemelerden fazla tüketme sonucu çeşitli sindirim problemleri (kabızlık vb.) yaşanması kaçınılmazdır. Bayramda sindirim sistemimizle ilgili bu tip problemler yaşamamak veya minimuma indirmek için dikkat edilmesi gerekmektedir.

Peki Neler Yapmalıyız? Bayramda Nasıl Beslenmeliyiz?
1.      Hayatın her döneminde yeterli ve dengeli beslenme esas olmalıdır.
Kişinin günlük enerji gereksinmesine göre günlük 3 ana öğün ve ara öğünler olacak şekilde beslenilmelidir. Bu enerji gereksinmesi et grubu, süt ve süt ürünleri grubu, ekmek ve tahıl grubu besinlerden gereken miktarlarda dengeli bir şekilde karşılanmalıdır.
2.      Bayram süresince de öğün atlanmamalıdır, özellikle güne güzel bir kahvaltı ile başlamak çok önemlidir.
3.      Gittiğimiz bayram ziyaretlerinde veya evimize gelen misafirler için yapılan bayram şekeri, çikolata ve şerbetli tatlı ikramlarına dikkat etmek şart!
Bayram döneminde ikramlar konusunda yapılan ısrarlara karşı koymak gerekmektedir, sağlığımız çevrenin ısrarlarından daha önemlidir. Mümkünse şeker veya çikolata yerine kuru meyve, şerbetli tatlı yerine sütlü tatlı tercih edilebilir ama burda da porsiyon kontrolüne dikkat edilmesi gerektiği unutulmamalıdır. Özellikle diyabetli kişilerde bu hususlar çok büyük önem taşımaktadır.
Misafirlikte günde 2 fincanı geçmeyecek şekilde türk kahvesi, çay (çok demli olmayacak şekilde) veya bitki çayları şekersiz olarak tüketilebilir.
4.      Ramazan ayında olduğu gibi bayramda ve bayramdan sonra da su tüketimine dikkat!
Özellikle bu sıcak yaz günlerinde ramazan ayı gibi vücudumuzun uzun süre susuz kaldığı bir dönemden çıktıktan sonra yaşanabilecek olan kabızlık gibi sindirim sistemi problemlerinin önüne geçebilmek için günlük 1.5-2 litre kadar su içilmelidir.
5.      Sağlıklı yaşam için yeterli ve dengeli beslenmenin yanında fiziksel aktivitenin de önemi unutulmamalı ve hayatın her döneminde alışkanlık haline getirilmelidir. 



                                                                                                        ÖZEL ODAK TIP MERKEZİ